Pages

Saturday, April 24, 2010

"strawberry time!!''

Buah strawberi dari Cameron Highlands



Salam alaik kpd anda sekalian,,nk crite sket la pasal hal semalam,,,adik saya yang bongsu pergi bercuti ke cameron Highland anjuran PSS sekolah dia..dah dua kali dia pergi ke sana,,,saya pulak x pernah jejak kaki kt cameron highland tu, huhu,,best sangat ke saya pun xtau la..dia pergi ke sana petang khamis dan pulang semula ke rumah lebih kurang jam 9.30 malam semalam (jumaat)..sekejap je kan,,,hahaha,,tp apa2 pun, part yang paling bestnya ialah,,peti sejuk rumah saya dah dipenuhi dengan buah strawberi, jem strawberi, strawberi jeruk+kering, teh perisa strawberi, madu asli dan sebagainya,,ops terlupa plak ada satu benda lagi iaitu bantal strawberi pun ada jugak,,,hahaha..semua benda lah yg berkaitan dengan strawberi,,kalau anda semua nak tahu, buah strawberi nampak je kat luar tu merah menyala, nampak macam manis je kan,,,tp tup-tup lepas je makan sebiji,,tercengit mata saya,,masamnya!..erm macam tu lah juga dgn manusia,,kita xleh judge seseorang pada luaran sahaja,kita selalu dengar kata pepatah " don't Judge a book by it's cover",,,so kali ni saya nk ubah sket kata pepatah ni,,"Don't judge a strawberry by it's colour" hahha.. so jangan terlalu prejudis ok...macam buah strawberi ni, cewah siap ade analogi lagi,,haha...=p


Apa-apa pun sebenarnya xde kena mengena dgn siapa pun..yang penting sekali saya bleh makan strawberi dengan hepinya,,siap dgn cicah ngan garam lagi,,yang tu memang best,,susah jugak nk dpt buah strawberi kt kampung saya ni,,,kalo ade pun kt tesco, kbmall, dan tempat pasaraya yang lain, yang sememangnya agak jauh dari rumah saya,..=p..lagipun buah strawberi ni banyak khasiatnya,,korang semua bleh baca kt link ni Vitamin dan makanan untuk kulit

ok just merapu je hari ini,,haha,,xde info langsung pun hari ini yang dapat saya kongsikan,,hanya khasiat buah strawberi je yang saya link kan kt atas tu.,.ok nak pergi buat air ribena pulak lepas ni,,maklumla cuaca tengahari yang sangat panas,,sampai berpeluh2..fuhh,,kalo pekena air ribena ais ni memang best..=),,k wassalam.

0 comments:

 

a thousand miles..... Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template